Trobada d’Ilargia (International League of European Teachers – Ligue internationale pour l’innovation pedagogique)

PERE COSTADimecres 24 d’abril a la Casa de Cultura de Girona va presentar-se en petit comitè la primera sessió pública de l’associació de professors europeus de secundària Ilargia, associació fundada darrerament a St. Jean de Luz ( Donibane Lohizune) per un grup de professors de secundària francesos en contacte amb professors catalans, italians, romanesos, letons i turcs. Aquest és un dels resultats dels programes d’intercanvis escolars de secundària duts a terme per la U.E. des dels anys 90 del segle passat, i que han anat posant en contacte intermitent diversos professors de secundària principalment dins les àrees de llengües i de socials.

La finalitat de l’associació és la de posar en contacte professorat de secundària a nivell personal, complementant les estructures administratives existents, per tal de millorar tant la docència com la seva facilitat de treball.

La iniciativa sorgida a finals del 2018 s’ha presentat a Girona en el marc de la Casa de Cultura de la Diputació de Girona dins un acte públic on han parlat en francès el Sr. Pere Costa, Responsable dels Serveis Educatius i Formació Permanent del Departament dels Serveis Territorials d’Educació a Girona, el Sr. Albert Botta, president de l’Associació de Catedràtics d’Ensenyament Secundari de Catalunya i el Sr. Pierre-Laurent Vanderplancke, catedràtic de Geografia i Història del Lycée Maurice Ravel de St. Jean de Luz i president d’Ilargia.

Després dels parlaments inicials han presentat en castellà una ponència la Sra. R. Zetea, professora de francès a l’institut professional de secundària Colegiul Economic “Iulian Pop” de Cluj-Napoca, la ciutat més important de Transilvània, de amb el títol: – Uso de las lenguas estranjeras en secundaria y los proyectos de intercambios internacionales en Europa. La enseñanza del francés y el español en Rumania como ejemplo. en què ha fet una breu exposició de la problemàtica lingüística del seu país, on no hi ha tradició administrativa centralista i on el funcionariat estatal existeix des de 1881, data del naixement oficial de l’estat romanès.

 

Seguidament la catedràtica d’anglès de l’I.N.S. Jaume Vicens Vives de Girona, Sra. Anna Masós ha presentat una ponència sobre – Minority languages and transnational cooperation between secondary schools. The Catalan case. en què ha explicat l’evolució de la docència de l’anglès a Catalunya comparant els sistemes memorístics de la seva infantesa amb els actuals en els quals s’intenALBERT BOTTAta utilitzar les estructures mentals de les llengües maternes dels alumnes per a afegir-hi els continguts anglesos, incitant els alumnes actuals a utilitzar experiències quotidianes per tal de comunicar-les als seus companys de classe en anglès.

Els assistents van sortir convençuts de les possibilitats personals i didàctiques ofertes per aquesta experiència tot desitjant que es puguinampliar en un futur.

Jaume Pinyol

Anuncios
Publicado en Notícies ACESC, Pàgina inici
Documents per a l’organització i gestió de centres (2018-19)
Informe 2018 sobre els estado del sistema educativo (CEE)
PISA 2015
Portal de centres
Estadístiques d’ensenyament
Archivos